Trevor Horn 

Strony podobne:
Współpraca
Gościnnie
Sally
Terry
Inni
Przeróbki

Strony wyżej:
Dzieła
Strona główna

"Talking fast I make my deal
Buy the fake and sell what's real
"
(The Buggles 'Plastic Age')

Album "Tubular Bells 2" wyróżnia się świetnym brzmieniem oraz doskonałą aranżacją i zgraniem utworów. Jest to w dużej mierze zasługa Trevora Horna, który album produkował. Mike tak wspomina współpracę z Hornem: "[Podczas nagrywania] zawsze odnoszę wrażenie, że szukając kompromisu wydzieramy sobie nawzajem pomysły i zawsze ktoś czuje się poszkodowany. Z Trevorem było inaczej, ponieważ on świetnie rozumiał, czego chcę i był znakomitym mediatorem." (El Mundo, 1992)
    Trevor według wspomnień Oldfielda powiedział mu podczas nagrywania albumu: "Zapomnij o technice, to moja działka. Ty skup się na uczuciach, na pasji w muzyce." Podobno też uświadomił Mike'a o tym, że zdarza mu się tworzyć coś, jakby "gniewną muzykę". Miłośnicy Oldfielda chyba wiedzą, o jaką muzykę tu chodzi...

    Trevor Horn ma opinię człowieka, który potrafi z każdego artysty wydobyć to, co w nim najlepsze, nie ingerując jednocześnie własnym stylem w produkowany przez siebie materiał. Jednocześnie posiada niezłe wyczucie gustu odbiorców. Dowodem może być chyba fakt, że album "Tubular Bells 2" podoba się niemal każdemu i nawet ostre gitarowe fragmenty płyty nagrane są w taki sposób, że nie drażnią niczyich uszu.

    Trevor Horn zaczynał karierę muzyczną jako wokalista i gitarzysta w duecie The Buggles wspólnie z  klaiszowcem Geoffem Downesem. Albumy:

  • Age Of Plastic (1979) - zawiera hit "Video Killed The Radio Star", pierwsze miejsce w Anglii i pierwszy teledysk, który wyemitowano w MTV;
  • Adventures In Modern Recording (1982)

    Horn nagrał jeden album z grupą Yes, zastępując w niej na krótko głównego wokalistę Jona Andersona:

  • Drama (1980).

    Później skierował się ku produkcji muzycznej. Mówi się, że Trevor Horn jako pierwszy zastosował studio nagraniowe, niczym instrument muzyczny, wykorzystując w  niestosowany wcześniej sposób komputery i sample dźwiękowe. Zapisał się na trwałe w historii muzyki pop, a także odniósł wieki sukces komercyjny.
    Wystarczy spojrzeć na zestawienie niektórych z produkowanych przez niego nagrań:

  • ABC "Lexicon Of Love" (1982) - numer jeden w Wielkie Brytanii;
  • Art Of Noise "(Who's Afraid Of) The Art of Noise" (1984);
  • Yes "90125" (1983) - przebój "Owner Of The Lonely Hearts";
  • Frankie Goes To Hollywood "Welcome To The Pleasure Dome" (1984);
  • Grace Jones "Slave To The Rhythm" (1985);
  • Pet Shop Boys "Left To My On Devices" (1988);
  • Paul McCartney "Flowers In The Dirt" (1989);
  • Seal "Seal" (1991);
  • Tina Turner "Wildest Dreams" (1996);
  • Bryan Ferry "Dance With Life (Brilliant Light)" (1996).

przygotowal: Łukasz Wierzbicki, 20.10.2008
-*Wieści*- -*Fanclub*- -*Artysta*- -*Dzieła*- -*Mapa serwisu*- -*Kontakt*- -*English*-